L’il·luminació en un videojocs un una part molt important perquè es la que dona forma a les ombres i fa que els jocs siguin molt més realistes, l’il·luminació també s’encarrega de controlar els reflexos, com miralls i reflexos de llum en objectes, i les parts transparents com els vidres.

 

Il·luminació al motor grafic de Unity

Finestra de "Lighting" (Il·luminació)

La finestra de Lighting (menú: Window > Lighting) és el punt de control principal per a les característiques del Global Illumination (GI) d’Unity. Encara que GI a Unity dóna bons resultats amb ajustaments predeterminats, les propietats de la finestra us permet a vostè ajustar molts aspectes del procés de GI per personalitzar la seva escena o optimitzar qualitat, velocitat i espai d’emmagatzematge a mesura que necessita. Aquesta finestra també conté ajustaments relacionats amb la il·luminació que estava disponible sota Render Settings en versions de Unity anteriors a 5.0. Aquestes inclouen ambient light, halos, galetes i fog (boira).

Els controls de la finestra de Lighting està dividit entre tres pestanyes:

  • La pestanya Object us permet escollir un subconjunt d’objectes en la vostra escena i canviar configuracions per a ells. Això és molt útil per seleccionar quins objectes haurien de participar en els càlculs de GI i també per aplicar ajustaments consistentment a grups d’objectes.
  • La pestanya Scene té configuracions que s’apliquen a l’escena en general en comptes d’objectes individuals. Aquestes configuracions controlen efectes d’il·luminació i també opcions d’optimització.
  • La pestanya Lightmaps mostra els fitxers del lightmap asset generat pel procés GI.



La altre opció (Unreal Engine) utilitza un sistema de lumens que es un plugin ja dins del programa en versions 5.0 o superiors i el que facilita la edició d’aquesta proporcionant mes realisme i menys bugs visuals sense instalar plugins externs.